feb
14

Mindennapok

| Szerző: brüsszelbementem | 8:34 am

  Kedves Olvasóim! 

Ezer meg egy éve írtam utoljára, már azt is nehezen találtam meg, hogy hol kell új bejegyzést kezdeni... Rengeteg dolog történik itt, egyszerűen nem lehet unatkozni. Néha csak arra vágyom, hogy egy picit alhassak! :D Az egyik spanyol fiú jól megfogalmazta az Erasmusos diáklét lényegét: "ami otthon egy hét, az itt egy napnak felel meg", és tényleg. Délelőtt iskola, néha délután is, aztán a városba megyünk. Vagy csak sétálni, vagy beülni valahova, akármi. Ezért sem írtam eddig, mert mindig este értem haza, és akkor már inkább csak filmet néztem, vagy lefeküdtem aludni. Most megpróbálok egy összefoglalót írni erről az egy hónapról, amióta itt vagyok. 

Rettentő gyorsan telik az idő. Előbb, mikor írtam hogy mióta vagyok itt, akkor először kettő hetet tippeltem. Végig futott az agyamon, hogy nem, azért annál picit több, és már egy hónap, te jó ég!!! Durva. Hát akkor csapjunk a lecsóba:

Iskola: teljesen más az alapfelfogása, mint az otthoni suliknak. Itt leginkább a gyakorlati tudás kerül előtérbe, és a lexikális dolgok kevésbé fontosak. A vizsgák többsége is szóbeli, inkább csak egy beszélgetés, persze azért nem árt tudni az anyagot, de alapvetően arra kíváncsiak, hogy érted-e az összefüggéseket. Sok tárgyból nincs is vizsga, hanem "csak" egy projektet kell csinálni a végén, pl. videót, prezentációt, esszét írni, stb. Az órák csak 75 percesek, ami az elején iszonyú hamar elrepült, viszont most már hozzászoktam, és már néha ez is sok... :) Előre félek már az otthoni 90 perces óráktól! 

Elkezdtem spanyolul tanulni, mivel ingyen van, és tele vagyok spanyolokkal körülöttem, hát szerintem hülyeség lenne nem élni a helyzettel. Egy bibi van, hogy haladó csoport indult csak, mivel már az első félévben elkezdtek tanulni a többiek. Úgyhogy most félévnyi anyagot tanulok pár hét alatt, de szerencsére nagyon segítőkészek a spanyolok, úgyhogy nem lesz gond remélem!  :)

Mindennapok: Tényleg rettentő pörgős egy napom. Reggel viszonylag korán kelek, mivel fel kell ébresztenem a kicsiket, utána vagy megyek suliba egyből, vagy még van egy kis időm. Aztán délután beülünk valahova, vagy sétálunk. Az elmúlt egy hétben gyönyörű idő volt, úgyhogy muszáj volt élni a lehetőséggel és szinte mindennap bóklásztunk valahol.


Ez a Delirium Café, ami Brüsszel egyik leghíresebb bárja. Hatalmas a sör választéka, a rekordok könyvébe is bekerültek emiatt.

Hétvégente mindig megyünk bulizni valamerre, mondjuk a többi napokon is, csak hétközben azért visszafogottan, és időben hazamegyünk, mert ugye a tanulás az első! :) Budapest után szinte hihetetlen, hogy miért nincs éjszakai tömegközlekedés itt? Péntek és szombat éjjelente van éjszakai busz, akkor is csak félóránként, és éjféltől három óráig, de az első metró leghamarabb fél 6-kor megy. Ilyen feltételekkel persze hogy nincs éjszakai élet. A taxit megemlíteni is kár, mert nagyon drága, főleg nekem, mivel a kertvárosban lakom.

Lakás, család, gyerekek: jól kijövök mindenkivel. Bár mostanában a kislány valamiért nem szeret annyira, mint előtte, de cserébe a kisfiú imád. Igazából csak magának könnyítené meg az életet, ha szeretne, engem különösebben nem büntet ezzel. :) Persze nem azt mondom, hogy jó így, de szinte csak reggelente találkozok velük, amikor felöltöztetem őket, és reggelit készítek nekik. Mire haza érek már, általában alszanak.

Erasmusosok, barátok: Ide akár azt is írhattam volna, hogy "család", mivel nagyon kis összetartó közösség kovácsolódik napról napra. Persze nem mindenki része ennek, de azért alapvetően nyíltak és barátságosak az emberek. Mondjuk, egymásra vagyunk utalva itt kint, úgyhogy más lehetőség nagyon nincs is, ha kellemesen akarjuk eltölteni ezt a félévet! :) Nekem a spanyolok a legszimpatikusabbak, mert ők a legkedvesebbek. Szinte bármit kérhetnénk tőlük, segítenének. Mivel ők egy teljes évre jöttek -itt voltak az előző szemeszterben is-, így ismerik már a várost és terelgetnek minket is. Egyébként elég vegyes a társaság; vannak spanyolok, szlovákok, brazilok, franciák, lettek, egy német lány, osztrák lány, cseh lány, portugál fiú, és mi, magyarok. Tényleg nagyon jó kis társaságot alkotunk! 

Brüsszel: A város nagyon szép. Még nem hódítottam meg teljesen, mindig látok valamit, amit eddig még nem. Belgium híres a képregényeiről, ezért néhány ház falára randomra van festve egy mese részlet. Nagyon kis hangulatosak ezek a rajzok...

Most, hogy jó idő volt a helyi lokálok is megteltek, az emberek kiültek a teraszokra és ott söröztek. Tényleg nagyon kellemes ilyenkor a város.

Ja igen... Van egy "Belgium & Brussels at the heart of Europe" nevezetű óránk, ami gyakorlatilag városnézés. Minden második héten kirándulni megyünk majd, azokon az órákon pedig, amiket az iskolában tartunk, azokon a nevezetességekről mesél a tanár. A vizsga itt is projekt munka; videót kell csinálni az országról ahogy, mi látjuk. Szerintem ezekkel a projektekkel sokkal több tudást sajátítunk el egyébként, mint a klasszikus tanulással. Úgyhogy ha bárki jönne Brüsszelbe, akkor mindenképpen szóljon és tartok neki egy ingyenes városnézést! ;)

Egyéb: Összegezve nagyon jól érzem magam, sikerült beilleszkednem. Nem mondhatnám, hogy sok minden hiányzik, feltaláltam magam itt is. Na jó, azért mégis... pl. hiányzik a vezetés, az éjszakai BKV rendszer, a nassolás és persze a családtagok is egy "kicsit"! :) 

Majdnem elfelejtettem: mindenkinek nagyon boldog Valentin napot!!! :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://brusszelbementem.blog.hu/api/trackback/id/tr922659608

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2011.02.15. 09:37:53

"Itt leginkább a gyakorlati tudás kerül előtérbe, és a lexikális dolgok kevésbé fontosak."

Hát igen..... ez az egyik legnagyobb probléma a magyar oktatással...
süti beállítások módosítása